söndag 17 februari 2013

Födelsedagar, utflykter och förändring

Min kreativa sida satte fart ordentligt i tisdags. Jag har ett bra tag velat åka till Gårdby café och lanthandel på östra Öland. Detta fantastiska ställe är idag en aktiv lanthandel med ett mysigt café. På gården har de en inredningsbutik samt en klädesbutik. Inredningsbutiken går i shabby chic, lantligt och där kan man finna det mesta som behövs för ett mysigt hem. Jag fastnade för en tallrikshylla som hängde inne i klädbutiken och med tanke på att jag skulle fylla år så passade jag på att önska mig denna åt mig och Martin, som även han hade fyllt år. Så vi fick den av min mormor :)

Ute på gården, under snön, fick jag även syn på en hel hög med lastpallar i en mindre modell, vilket gjorde att jag frågade snällt om man kunde få några sådana och det var inga problem :) fick "endast" plats med 3 st, då vi hade barnvagn och en tallrikshylla samt full bil så de andra var rätt glada att vi ens kunde stänga dörrarna på bilen :)

Så, då var jag med en tallrikshylla och inget mer... Hade önskat mig pastellfärger till köket i födelsedagspresent av min syster, så lite förändring var redan på gång. Bestämde mig för att göra ännu mer så började titta på tapeter. Hittade tapeter på Rusta som heter English Rose som gick i grått. Så den fick följa med hem som ytterligare en födelsedagspresent från mormor. :) på kvällen kom mamma, syrran med barn och mormor förbi och tapeten åkte upp på väggen. Ett kanonresultat som till och med pappa var imponerad av :D eftersom man inte ska sätta upp saker på en våt tapet så fick hyllorna komma upp dagen efter. Tyvärr slutade det med att vår taklampa rasade ner under tiden som vi satte upp hyllan, förmodligen av vibrationerna från skruvdragaren... Så den ska vi försöka få upp igen. ;)

I denna kreativa fas fick jag även ett gammalt bord med en liten låda som jag målat om. Den blev perfekt i köket :) mina gamla ekhyllor som jag hade innan, testade jag att måla vita och det blev ett kanonresultat :) så nu fick mina glasskålar komma fram ordentligt och fylldes med nötter, pasta, hemmagjord müsli mm.

Jag blev kanonnöjd och nedan ser ni resultatet :)

Kram på er!



















1 kommentar:

  1. Vilket mysigt kök du har!! Så härligt med all din energi till att förändra :-)
    Kram

    SvaraRadera