söndag 24 mars 2013

Vitrinskåp

För ett par helger sedan besökte jag stadsmissionen i all hast. Jag var då ute efter en kökssoffa men kunde inte hitta någon. Däremot hittade jag ett mintgrönt vitrinskåp som jag föll för. Sagt och gjort, köpte vitrinskåpet och fick hem det med hjälp av pappa. Min idé då, var att ha den i köket då vi har en del som vi behöver byta ut då stommen faller sönder snart. Tyvärr var vitrinskåpet för brett så idén skrotades. Så i väntan på idé har skåpet fått stå i vardagsrummet. Förra helgen fick jag ett ryck och började slipa och måla det vitt. Blev supernöjd och köpte nya knoppar för att höja upp det lite mer.

Eftersom vi har en gigantisk soffa som fyllde hela vårt vardagsrum så hade jag verkligen ingenstans att ställa det. Det blev för klumpigt i hallen och i köket fick det inte plats. Så efter lite tankeverksamhet och ommöblering, så lyckades vi dela upp soffan i tre sektioner där vi valde att behålla två. Så, nu med sofforna mitt emot varandra och en sittpuff bredvid så blev det mycket mysigare, samt att vitrinskåpet fick plats! Win-win.









4 kommentarer: